Harry Potter i magiczna różdżka

Posted: Styczeń 15, 2012 by georgeeliot in Bajki

Jako dodatek – fragmenty z filmu o Harry Potterze z piosenka Wysockiego „Dialog przed telewizorem” w tle. Znalazłam bardzo dobre tłumaczenie tej piosenki na polski. Fragmenty przetłumaczonego tekstu przytaczam w kolejności ich brzmienia w wideoklipie.

Oj, Wań, liliput, ale fajny!
W ścieralnym dżinsie – to jest szyk!
Takiego dżinsu w naszej tkalni
Na pewno by nie utkał nikt.

A twoi koleżkowie, Wań
To takie łajzy jak ty sam.
Brzozową chodzą chlać do bram,
Od rana, Wań.

Ty na kolegów mi nie gadaj
Lepiej swojego nosa patrz.
Żaden rodziny nie okrada
A pije to, na co go stać.

***

Oj, Wań, papużki gadające!
Obśmiałam się, aż boli brzuch.
Co ona takie ma błyszczące?
Wiadomo – zagraniczny ciuch.

W końcu kwartału – słyszysz, Wań
Musisz mi kupić taki sam.
Co mówisz, Wań? Cham jesteś, Wań
No kup mi, Wań!

A forsa skąd? Może ukradnę
Dyrektor mi na premię wszedł.
Było ci pisać na mnie skargę?
Przecież pisałaś – może nie?

A zresztą, pomyśl sama, Zin
Twe gabaryty w takim czymś?
Sześć metrów kupić musiałbym
Daj spokój Zin.

***

Oj, Wań, nie mogę, akrobaci
Na te ich sztuki patrzeć strach.
Jeden zmianowy od nas z pracy
W klubie z kinkietu zwisał tak.

A ty z roboty wrócisz, Wań
Uwalisz się, jak jakiś pan
I śpisz, i co ja z życia mam
Nic nie mam, Wań!

Ty chyba chcesz się mi narazić
Sama pchasz palec między drzwi.
Od rana zapieprz na zakładzie –
A potem w domu jeszcze ty!

I ty się głupio dziwisz, Zin
Że idę wypić z byle kim.
Jakbym miał z tobą siedzieć, Zin
Zwariowałbym!

***

Wysocki,tłumaczenia piosenek – http://www.vysotsky.neostrada.pl/teksty.html

Komentarze
  1. graforoman pisze:

    Harry przyciąga piękne kobiety. ;) Ta ruda to Hermiona, czy jak jej tam?

  2. georgeeliot pisze:

    No inspiruje ten Harry, fakt. Dlatego uzupełniłam notkę w jeden z klipów. ;)

Skomentuj

