Guma do majtek

Posted: Październik 21, 2011 by georgeeliot in Bielizna, Erotyczne zawieszenie


Art Frahm (American, 1906-1981)
Spare (bowling), 1952 r
oil on canvas, 76.2 x 61 cm

Guma do majtek – kiedy jest na swoim miejscu, staje się rzeczą prawie niezauważalną. Doceniamy jej strategiczne znaczenie dopiero wtedy, kiedy zaczyna jej brakować…

„Niby drobna rzecz”, 1984 r.
Polska Kronika Filmowa

Przedmiot powszechnego pożądania – guma do majtek. Wcale nieśmieszne, pracownice gdańskiego Pasanilu starają się, jak mogą, ale wydajności nie da się naciągać w nieskończoność. Więc co, czy z braku gumki nadal będziemy zmuszeni to i owo podtrzymywać, zamiast zająć ręce czymś pożytecznym?

Przyczyna braku gumki jest prosta – zlikwidowano trzecią zmianę. Sprawiedliwa zdobycz socjalna, kobiety nie pracują już w nocy. Godzina 10-ta wieczór, maszyny stop!

No a co z gumką? W przyszłości będą wydajniejsze urządzenia, a na razie może by tak na noce zatrudnić mężczyzn, choćby tak zwanych wczesnych emerytów. Że o tym dotąd nie pomyślano, ręce opadają. I nie tylko ręce, niestety.

PKF – Guma do majtek

Komentarze
  1. karolina pisze:

    jako dziecko z klasą podstawówkową zwiedzałam Pasanil. Jedna z pracownic w wielkiej konspiracji, w ciemnym korytarzu, wręczyła mi cały kłąb gumy do majtek :D
    ależ byłam szczęśliwa, nie dość że z mamą się podzieliłam to miałam czym „grać w gumę” :)

    na wspominki mi się zebrało przez ten filmik :D

  2. jerzy pisze:

    Jest już rok 2017 i PRL jest daleko za nami.
    Od wielu lat, może nawet od kilkunastu, sprzedawana jest taka guma do majtek, która po dwóch, trzech praniach zamienia się w sznurek – i majtki – w bardzo denerwujący sposób zaczynają opadać.
    Kupiłem jedną gumę do majtek, potem drugą i potem jeszcze jedną i każda ta nowa guma, po paru praniach zamieniała się w sznurek. Przez wiele ostatnich lat, wiele razy kupowałem nową gumę do majtek, w różnych sklepach, w różnych miejscach, i za każdym razem po trzech, czterech praniach guma przestawała być gumą i majtki w bardzo irytujący sposób coraz częściej opadały i spadały.
    Kupowałem też nowe majtki, ale gumy w nowych majtkach, znowu zbyt silnie uciskają ciało, tak że aż pojawiają się u mnie bóle brzucha. Kiedy wymieniałem taką gumę – to robił się z niej sznurek – za każdym razem – i tak jest już od wielu lat.
    W PRL-u, kiedy udało się wymienić gumę w majtkach, przez długi czas można było spokojnie nosić majtki – i problem był rozwiązany.
    Teraz, w RP – od wielu lat, mimo zalewu towarów, nie jestem w stanie znaleźć gumy do majtek, która pozwoli mi spokojnie, bez irytacji chodzić w normalnych majtkach, które mnie nie uciskają ani spadają – i z pewnością jest to sytuacja szkodliwa dla zdrowia.
    Próbowałem dodzwonić się do rzecznika praw konsumentów, ale tam po prostu nikt nie zgłaszał się. Kiedy w Internecie zacząłem czytać warunki przyjmowania skarg przez rzecznika praw konsumenta, to okazały się one w takim przypadku tak absurdalne i nie dające żadnej gwarancji załatwienia i rozwiązania problemu gumy do majtek, że jest nonsensem próbować tam coś załatwiać.
    I nie mam gdzie ani do kogo zgłosić się z taką sprawą.
    W PRL-u można było jeszcze liczyć na różnych przedstawicieli rządzącej partii.
    – A teraz na kogo można liczyć, kto jest w stanie rozwiązać problem gumy do majtek -szybko, zdecydowanie za szybko, zamieniającej się w coraz bardziej wkurwiający człowieka sznurek?
    I ten problem nie nadaje się nawet do kabaretu – więc co to jest teraz?

Skomentuj

